Back from quick trip to Japan 2014 ♪暑い日本から戻ってきました~ (2014年夏)


Hello everyone! I just came back from my quick and busy trip to Japan.  Above is the Rilakkuma bus I spotted in Tokyo.


お久しぶりのブログ更新です。

娘と日本に一時帰国していました。東京郊外の駅のバスロータリーではこんなにかわいいリラックマのバスを見かけました。ほかにもグリーンのリラックマ車両を見かけましたよ。



 Almost entirely, I stayed in Tokyo during my recent Japan trip. On most days, we took the very crowded commuter trains to get around the city.  Pictured above is the early morning Shinjuku station (very crowded!)


日本では東京都内に滞在して、ほぼ毎日満員電車にのって行動していました。写真は朝の混雑する新宿駅です。何度乗っても慣れないのが都内のラッシュ時の満員電車です。。。



Anime (cartoon) train from Tokyo's Hibiya subway line.  Featured is a main character from old Japanese volleyball manga series called "Attack No.1" from the late 1960's through early 1970s. Yes, as an old-timer, I remember watching this manga cartoon when I was young!

そんな中、都内移動中には懐かしの「アタックナンバーワン」車両に乗りました(地下鉄日比谷線)。鮎原こずえちゃん、懐かしいですね~。といっても若い人にはわからないと思いますが。。。当然ながら中学生の娘もアタックナンバーワンを知りませんでした。オバ・ブロガーですみません~。^^; 




Harajuku station (Tokyo) on a very hot day...

移動の合間に娘と一緒に立ち寄った原宿駅。竹下通りも暑かった。。。



 

Among other things, Harajuku is known for its crepe shops. I really like crepes, but the day was just too hot and humid to enjoy the delicate French dessert. Tokyo's temperature on this day in early August was over 35C or 95F with above 80% humidity. Agh!

私の中では、原宿といえばクレープ。クレープといえば原宿。でもこの日はあまりの猛暑のためクレープを食べる気になれませんでした(残念)。



Can you see the high tower in the center of the above photo? It's the Tokyo Sky Tree, a tallest building in Japan, located in Sumida-ku, Tokyo. My younger brother #2 and his wife live very close from this Tokyo's latest landmark.

東京の新名所といえばスカイツリーでしょうか。私は今回、はじめてスカイツリーをみることができて感激でした~。


I loved the view of Sky Tree from my brother's apartment window!

私の下の弟夫婦はスカイツリーの近くに住んでいます。この写真は弟夫婦のマンションの窓から撮影したものです。



Before the Tokyo Sky Tree was built in 2012, Tokyo Tower, observation and communication tower, was the tallest building in Japan (now Sky Tree is the tallest). I took this pic of Tokyo Tower from the Narita Airport Bus window, while travelling from Narita Airport to the Tokyo metropolitan area. 

こちらはご存じ東京タワー。成田空港から都心に向かう成田エアポートバスの車窓から撮影。



Here's some food that I enjoyed while I was in Japan...

お次は日本で食べたものあれこれ。


Ramen noodles, pot stickers, and Japanese beer (of course!) lol

ラーメン、餃子、とくれば、ビールは外せませんね(笑)。


Quick bento box from "depachika" (デパ地下) or basement gourmet food hall from the major department store.

デパ地下で購入したデり弁当。



My daughter loves Chinese food... and so do I!

娘は中華料理が大好きなので東京でも何度かいただきました。私も中華は大好きです♪




A Japanese style hamburg steak with soy sauce flavored sauce from Japanese Denny's restaurant. The dish comes with a choice of bread or rice.

日本のデニーズでは和風ハンバーグステーキがお約束です(私だけ?)




Simple Japanese dish, "ochazuke" shown above. "Tarako" (salted cod roe) and "Yuba" (tofu skin) on a hot rice with poured hot dashi (soup stock)... Salted cod roe and tofu skin???  I know, it may not sound good to you, but they're actually delicious!

お茶漬け専門店では、たらこと湯葉のお茶漬けをいただきました。日本食に慣れていない海外の方から見たら、たらこと湯葉の絶妙な組み合わせを理解してもらうのは難しいでしょうね。。。


Sea urchin cream pasta. As you can see, portion size served at typical Japanese restaurants are awfully compact. Or I should say, portion sizes served at U.S. restaurants are tremendously big!

こちらはウニのクリームパスタ。長年アメリカのレストランの食事の量に慣れている私としては、日本のレストランで運ばれてくる食事の量の少なさにはたまげます。え?これっぽっち!?と思ってしまうのが恐ろしい。。。



As a chocoholic, I just had to have this ice cold chocolate drink from Godiva! Yum^^

チョコレートドリンクで一服。やはりゴディバはチョコレートが濃厚で最高ですね♪


I stopped by at the "tenugui (teh-noo-gu-ee) shop in Tokyo. Tenugui is a traditional Japanese thin cotton towel that comes in various unique prints.

今回の帰省中は忙しすぎて手芸専門店へ行くことができなかったのですが、手ぬぐい屋さんにふらりと立ち寄ることができました。手ぬぐいは柄の種類も豊富で見ていて飽きません。




And the Moomins! Did you know that this year (2014) marks the 100th anniversary of the birth of Moomin's Finnish author, Tove Jansson? 

お次はムーミンショップにて。今年(2014年)はムーミンの作者トーベヤンソンさんの生誕100周年という記念すべき年ということで、ムーミン好きの私はあちこちでムーミングッズを見ることができてハッピーでした^^


As a Moomin lover, I was excited to spot many Moomin characters in Tokyo this summer^^  It was amazing to see how popular the Moomins are in Japan, as I don't see much Moomins around here in Southern California, unfortunately.

日本では人々に愛され続けるムーミンですが残念ながら私の暮らすカリフォルニアではムーミングッズを目にすることはあまりありません。。。


White sock-looking character, or Hattifattener, sitting at the dining table, found at Moomin shop. (lol)

ムーミンショップでは、特大サイズの「にょろにょろ」が椅子に座っていて笑えました。



 Moomin character T-shirts sold at Uniqlo, a Japanese casual wear retailer.

ユニクロでもムーミン柄のTシャツを発見。可愛い!



Before I go, I'd like you to meet this cutie pie, Sora, who lives in a fancy Tokyo apartment with my younger brother #1 and his family.He was just too sweet!

最後に。。。今回、私が東京で初対面した可愛いワンちゃんをご紹介させてください。空ちゃんは私の上の弟一家とともに東京のマンションで暮らしています。



Then I met Jazz, a senior Labrador retriever, at my younger sis #2 and her family's cozy apartment in Tokyo. He was so calm and smart!

そしてこちらは下の妹一家と都内マンションで暮らすラブラドールリトリバーのジャズ君とパチリ。ジャズ君はもうおじいさん?の年齢に達しているそうですがとても聡明でおとなしい子でした。




Drawstring bag and a double zipper pouch set I stitched up for my youngest daughter prior to our trip. As always, my daughter selected the fabrics.

旅行直前に、次女のために作ったお揃いのダブルファスナーポーチと、巾着袋のセットです。例によって生地は次女が選びましたがちょっとボーイッシュな仕上がりになってしまいました^^;



Well that's it for today... Thanks so much for reading my super long post!!

Hope you enjoy the rest of your summer... or winter if you're in the opposite half of the planet!

今日は長々と最後までお付き合いくださってありがとうございました。みなさんも引き続き良い夏を (南半球にお住まいの方は良い冬を) お過ごしくださいね。

***Love, Amy***


Read more about my Japan trip in August 2013 (last summer)
(昨年夏の日本滞在についてのブログ記事はこちら) → ☆

6 comments:

cocostitch said...

Amyさん、お久しぶりです。日本に帰省されていたのですね。私も子供2人を連れて7月に4週間帰っていました。暴れん坊の下の子を連れての初めての飛行機でしたが、周りも子連れが多くて何とかなりました。Amyさんも写真を拝見する限り充実した滞在となったようでなりによりです。東京は色々あって楽しそうですね。そして移り変わりも激しそうですね。次回は私も東京見物してみたいです。その頃まで、人ごみに耐える体力があるかが問題ですが、、、アタックナンバーワン、私も知ってます♪アニメ見てましたから♪

Tomomi McElwee said...

楽しそうな日本の写真、ありがとうございます。東京って本当に次々と新しいものができますね。おいしそうなものもいっぱいでうらやましいです。

A Spoonful Of Sugar said...

Looks like you had a busy and fun trip to Tokyo Amy! Loved seeing your travel pics. Brings back memories of our family holidays to Japan.

Createology said...

I very much enjoyed your post of traveling to Tokyo Japan. I will probably never get there in person. What fun sights you saw. The food looks delicious. Fabulous little bags you made for your daughter. Creative Traveling Bliss...

Alyce @ Blossom Heart Quilts said...

Oooh, you definitely visited at the worst time of the year for weather! It's actually been much nicer the past few days thanks to the typhoon coming/leaving, and mostly avoiding us here in Tokyo.
We moved here the month Skytree opened, so it will always be a little bit extra special for us too, besides being the tallest tower in the world!

pratima said...

Beautiful pictures of your travels and delicious food! You look so sweet with those pets! Thank you for sharing your short trip, Amy! Those bags are lovely and it's fun that your daughter chose the fabrics herself :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails